poniedziałek, 27 października 2014

,,Winny Ojciec" odc. 1

Słowem wstępu: od dłuższego czasu mój tata, Piotr, regularnie rozsyła znajomym newsletter na temat win. Wino to jego pasja i ma o nim sporą wiedzę, nie jest jednak ortodoksem i kieruje się zasadą ,,dobre wino to takie, które ci smakuje". Postanowiłam poprosić go, by dzielił się swoimi smakami i spostrzeżeniami także z czytelnikami Krainy Garów. Wielokrotnie spotykam się z zagubieniem (swoim i znajomych) przy półkach z winem, a w dobie sklepów takich jak Biedronka czy Lidl często mamy pod nosem naprawdę ciekawe i przystępne cenowo kąski (czy raczej "łyczki"). Szkoda byłoby je przegapić! Zapraszam na pierwszy odcinek ,,Winnego Ojca" :)

"Portalowi Winicjatywa niektórzy zarzucają, że nie powinien się zajmować winami z dyskontów, bo to jakiś obciach...

Ja uważam inaczej - Winicjatywę prowadzi Wojciech Bońkowski, jeden z najlepszych znawców wina w PL, współautor (z Markiem Bieńczykiem) kultowego przewodnika "Wina Europy" - i to właśnie super, że takiemu fachowcowi i jego kolegom chce się to degustować. Ja chętnie kupuję wino w Biedronce czy Lidlu - jeżeli jest dobre czy choćby niezłe. I pasuje mi, że mam recenzję, której w miarę mogę ufać - nie muszę sam sprawdzać na żywym organizmie wszystkich win po kolei i tracić czasu na niepijalne (a o to też w dyskoncie nie trudno ).
Aktualnie znów mamy w Owadzie serię portugalską - a że to firma portugalska właśnie, oferta win znad Tagu jest zawsze dość ciekawa. Oto trzy, które warto, zdaniem recenzentów (etykiety na zdjęciach, wypożyczonych z Winicjatywy).

Piłem Casa Santos Lima i smakowało (choć już nieco schyłkowe... 2010...) - trochę kwasiorek, mocny owoc, solidne taniny - do mięsnego obiadu jak znalazł - a dla mnie nawet solo, ale ja takie lubię.
CSL to przyzwoita wytwórnia win głównie średniopółkowych, "sympatyczna twarz portugalskiego winiarstwa", że zacytuję klasyków (czyli "Wina Europy"). Białe też są, ale nimi się już nie zajmuję, bo jest po sezonie, teraz trza się grzać czerwonym.

Dla ciekawych całość recenzji:



Saúde!
Piotr "

fot.winicjatywa.pl

Brak komentarzy: